اماکن دیدنی دبی
نوشته شده توسط : elham

اماکن دیدنی دبی

 

منطقه بستکیه نام محله‌ای بسیار قدیمی و تاریخی در دبی و امارات متحده عربی  است که بنای این محله توسط ایرانیان مهاجر ازشهرستان بستک در استان هرمزگان ساخته شده است.  محله قديمی بستکيه در مجاور دبی در منطقه بردبی و در خيابان فهيدی قرار دارد. خانه هايی با معماری قديمی، کوچه های باريک و بادگیرهای مرتفع، نشان دهنده زندگی مردم قدیمی دبی است . اماکن دیدنی بسیاری در این مکان برای تماشای مسافرین تور دبی وجود دارد.از این بادگیر ها برای خنک کردن منازل استفاده می شده است. حكومت دبی اکنون در حال مرمت اين محله می باشد تا از آن بعنوان يک دهکده توريستی استفاده نمايد . این منطقهای دیدنی که با الهام از شهرهای سنتی عربی و ایرانی طراحی شده فضایی آرام, مجلل و دیدنی برای توریست هایتور دبی فراهم کرده است. در این فضاء چند هتل مجلل, چندین رستوران لوکس در سطح بین المللی, سالن کنفرانس و آمفی تئاتر در مجموعه ای زیبا و با معماری بی نظیر کنار هم قرار گرفته اند. بازار مدینه الجمیرا با تلفیقی از معماری بازارهای سنتی ایرانی و عربی ساخته شده است کهاز دیگر جاذبه های این مجموعه و مورد توجه گردشگران تور دبی برای خرید اجناس لوکس و با کیفیت می باشد. پیاده روی بین کوچه ها و حرکت با قایق های عبره در آبراه ها به خصوصی در شب در این منطقه بسیار خاطره انگیز باشد.

 

 

یکی از مکانهای دیدنی و تاریخی تور دبی 94 خانه شیخ سعید اقامتگاه رسمی شیخ سعید آل مکتوم، امیر دبی (1958-1912) و پدر بزرگ امیر کنونی، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم می باشد که به تازگی نیز مرمت شده است. در ساخت این خانه از معماری خانه‌های قدیم ایران در ناحیه کویر و جنوب ایران الهام گرفته شده ‌است و مواد اولیه ساخت این خانه آهک و ساروج می باشد .این خانه دارای یک حیاط بسیار بزرگ با پنج بخش مستقل برای افراد خانواده بوده است که هر بخش آن شامل یک ایوان، مهمان خانه و تعدادی اطاق می باشد .بازدید از این اثر تاریخی را در تور دبی از دست ندهید. بادگیرها ، درب‌ها و پنجره‌های کنده کاری شده، نورگیر‌های مشبک چوبی ، همه تصویرگر خانه‌های قدیمی دبی  می‌باشند. این خانه که قدمت آن به سال 1896 باز می‌گردد، امروزه کلکسیون نادری از عکسهای تاریخی، سکه‌، تمبر و اسناد تاریخی دبی را در خود برای تماشای مسافرین تور دبی جای می‌دهد.ساعات بازدید این اثر تاریخی برای مسافران تور دبی شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 8 الی 20:30 و  جمعه 15 الی 20:30 می باشد.

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور دبی , ,
:: برچسب‌ها: اماکن دیدنی دبی , دیدنی های دبی , جاذبه های گردشگری دبی , جاذبه های توریستی دبی , بهترین جاذبه های توریستی دبی ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 شهريور 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: